Livsstil - Trädgård - Mat - Välbefinnande - Skönhet
med en ekologisk touch

tisdag 9 september 2014

En hyllning till naturen

Under mina dagliga promenader i skogen kommer ord och texter ofta till mig. Ibland blir de till dikter och andra gånger blir de bara tankar som jag samlar i min bok. Det här är två dikter som jag har skrivit, som en hyllning till naturen och dess rikedom.




Känn brisen av sommarens sista andetag
Känn doften av skog
Känn smaken av ett daggvått vildhallon
Känn beröringen av mjuk mossa
Känn marken under dina fötter
Hör trädens symfoni
Låt själen dansa med naturen
~ Charlotte (Min Gröna Vrå) 




Träden viskar tyst
de delar sina hemligheter från det förgångna
Jag, en inkräktare i ett land jag inte förstår
Som mänskligheten sedan länge förlorat
Träden sveper sitt lugn omkring mig
Jag lägger mig på en bädd av mjuk mossa
och låter naturen läka mina sår
~ Charlotte (Min Gröna Vrå)


©2014 Charlotte, Min Gröna Vrå. Mina dikter är mina ord. Vill du dela eller kopiera dem nämn mig som författare och länka gärna hit.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar